Thursday, July 7, 2011

CONTEST : IANYA MENENANGKAN

salam..

jom join!
.:ME.AS.MYSELF:.



nasihat untuk amalina..

awak.. kalau bab persahabatan sering kali berlaku pada saya. kena tikam belakang, kena fitnah. segala2nya dah pernah saya lalui. yang paling penting, awak diamkan diri. itu yang penah saya lakukan dulu. ya, diamkan diri adalah lebih baik dari kita pergi gado dengan kawan2 tu.

diorang tak nak kawan sebab amalina pandai sikit dari mereka, dan kemudian sampai sebarkan fitnah. apa amalina perlu buat? abaikan kata-kata mereka dan buktikan amalina boleh berjaya lebih dari apa yang mereka kata. mungkin mereka akan kata amalina meniru ke, bodek lecturer ke , (saya pernah rasa), tapi amalina buktikan pada kawan2 yang lain dan lecturer2 yang amalina bukan macam tu.

saya penah rasa. saya selalu mengadu pada mama. mama nasihatkan diamkan diri. jangan sesekali memberontak atau maki atau caci mereka. memang kita akan rasa tekanan, orang yang penah kita sayang tetiba khianati kita, jauhkan diri dari kita, tapi berdiam diri adalah lebih baik. kalau amalina marah diorang, ataupun cerita kat kawan2 lain pasal diorang, mungkin orang akan letakkan satu persepsi yang amalina sama perangai dengan diorang.

so hindarkan. elakkan. amalina mesti tak nak benda tu berlaku betol kan? teruskan kehidupan amalina, teruskan belajar. teruskan hidup seperti biasa, abaikan mereka. abaikan fitnah mereka, ingat Allah Maha Mengetahu, ingat dosa orang yang memfitnah? kita mesti tak nak jadi macam tu kan? :)

makannya amalina, bangun dari kesedihan ni. buang jauh2, lupakan segala masalah. kalau amalina baik, tidak seperti mereka, insyallah amalina akan dapat ramai kawan yang lebih baik dari mereka. bagi saya, mereka tidak perlu diterima lagi kerana sampai sanggup memfitnah. amalina akan jumpa lebih yang terbaik dari mereka dan lebih menghargai persahabatan. :)

buktikan pada keluarga, kawan2 yang lain, lecturer dan di sekeliling amalina, amalina akan bawa pulang kejayaan yang berbaloi dengan usaha amalina sendiri. buktikan sayang. anda mampu! jangan lupa mohon doa banyak2 dari Allah. sesungguhnya Dia akan memberikan yang terbaik kepadamu..

gambar yang paling menenangkan bagi saya :)



sejukknya hati lihat kucing2 ni tidor. mereka jugak makhluk Allah. sejuk mata memandang.

harap amalina suka dan fikirkan mengenai apa yang saya cakapkan :)

tarikh tutup: 10/7/2011



1 comment:

.M.E.A.S.M.Y.S.E.L.F. said...

terima kasih fatin.. :)
comey kucing ut.. wat amalina tersenyum.. :)