Thursday, March 3, 2011

'CONTEST RESEPI PILIHAN' SINAR RAUDAH

salam


join contest resepi pilihan pulakkkkk dari sinar raudah. wink wink

banner contest

kali ni aku nak kongsi resepi puding karamel! resepi ni aku dapat dari kawan aku dan tak sangka jadi buat kali pertamanya. hehe cuma leper sikit..wuu..

RESEPI PUDING CARAMEL

1/2 tin susu cair. lebihkan sikit pun tak apa, jangan lebih 1 tin pulak. hehe
1 sudu teh esen vanila
2 sudu besar tepung jagung
telur 4 biji
125gram gula

masukkan bahan2 tadi ke dalam bekas. lepas tu pukul sampai kembang. lepas tu tapis sebelum masuk dalam bekas lain..

guna 100gram gula untuk buat gula hangus.

masukkan gula hangus tadi tu dalam loyang yang telah disapu dengan marjerin di sekelilingnya. lepas tu tuang pula bahan yang buat puding tadi tu. kukus selama 30minit lepas tu tunggu sejuk dulu baru terbalikkan dalam pinggan. lepas tu makan!!

ni hasilnya:



leper sebab guna loyang lebar sangat. lagipun guna bahan2 sikit je tu. hehehe

pemenang akan menerima:

pembakar roti.

jom joinnnnnnnnn

tarikh tutup: 12/3/2011

klik SINI untuk join!!

1 comment:

Amy Syaquena said...

First amy nak ucapkan terima kasih coz sudi join contest sinar raudah. Penyertaan memenuhi syarat yang sinar raudah inginkan. GOod luck ok..

p/s: sebelum nie x suka makan puding nie tapi lepas makan kat putrajaya hari tue terus minat gile..sedap hehe