Monday, February 7, 2011

SENANG & MENANG WITH PUTERI KATEK

salam

contest dari puteri katek.



saya nak kongsi resepi yang sedap dan senang nak buat. semalam baru saya try buat. alhamdulillah, tak sangka jadi :) iaitu puding caramel!!

resepi puding caramel:

1/2 tin susu cair. lebihkan sikit pun tak apa, jangan sampai satu tin. hehe
1 sudu teh esen vanila
2 sudu besar tepung jagung
telur 4 biji
125gram gula

masukkan semua tu dalam bekas. lepas tu pukul sampai kembang. lepas tu tapis sebelum masuk dalam bekas lain..

gunakan 100gram gula untuk membuatkan gula hangus.

masukkan gula hangus tadi tu dalam loyang yang telah disapu dengan marjerin di sekelilingnya. lepas tu tuang pula bahan yang buat puding tadi. kukus selama 30minit. lepas tu tunggu sejuk dulu baru terbalikkan dan tuang ke dalam pinggan. lepas tu boleh makan!


dan ni hasilnya :


sedap kan? heheh memang sedap. tak sangka 1st time pun jadi. hehe cuma nipis la. keh3! cukup la untuk kami makan 3 beranak..

tau contest ni dari nanakimie

tarikh tutup; 14/2/2011

jom ramai2 joinnnnnnnnnnnnnnnn. hehe

klik SINI untuk join!

2 comments:

putERi-kAtEk said...

huwaaaa!!!! so simple!!!

tau mkn aje sebelom ni...

thanks join!!!

LittLeMyRsHMaLLoW said...

nampak sedap-sedap jer !
simple...
gUD LUCK ! !
=)