Friday, June 10, 2011

CONTEST PHOTO COUPLE : 'WE ARE NOT PERFECT'

salam..

jom join contest ni..

buat kapel2 di luar sana, samada suami isteri atau yang belum berkahwin, contest ni untuk anda. hehe..

banner contest..




upload gambar anda bersama pasangan anda..

aku dan buah hati. gambar ketika pertemuan pertama kami setelah beberapa bulan berkenalan..

ceritakan secara ringkas saat pertemuan pertama anda bersama pasangan anda..

aku kenal buah hati aku melalui laman sosial iaitu friendster. ya, hubungan kami boleh dikatakan hubungan cinta cyber. kami kenal pun sebab sama2 menjebakkan diri di dalam satu group yang dinamakan 'grup 1989'. beberapa bulan kami chatting, bukan secara personal tapi di dalam grup tu jugak. dengan ramai kawan. usik mengusik, bergurau, lawak jenaka dan memahami dan sikapnya yang suka bergurau dan senang berkomunikasi membuatkan aku tertarik hati padanya..

sebulan lebih kami menjadi kawan rapat. baru la kami bersms, ym bersama dan yang tak pernah cuma bercakap melalui handphone saja. hehe aku tak nak, malu :P makin rapat, makin rapat dan akhirnya pada 1/11/2009, dia melamar aku menjadi kekasih dia..

aku terima sebab aku yakin dia mampu jaga aku. dia bukan la seperti lelaki lain yang bercinta melalui cyber. sebab tu aku terima dia. aku dah banyak kali bercinta tetapi semuanya gagal. dan aku bertuah kerana akulah cinta pandang pertama beliau..

10/11/2009 kami berjumpa. aku orang kulim, dia jugak. tak sangka. hakhak. rumah kami dekat rumahnya, kebetulan ketika tu aku tinggal di kemaman, aku balik ke kulim pun sebab nak settlekan pasal praktikal aku. sempat la jumpa buat kali pertamanya.

kitorang berjumpa kat stesen bas kulim dan naik bas pergi pasific. itu 1st time la aku dengar suara dia, dan dia dengar suara aku. sebelum ni tak pernah. haha aku yang meminta macam tu, lega sebab dia paham. heeh malu sebenarnya :P kitorang pergi pasific, terus pergi pasific, beli tiket wayang, makan pizza lepas tu tengok wayang dan jalan2. heheeh

lepas tu balik. manisnya kenangan itu. dan mama yang amik aku kat stesen bas. sempat la jugak beliau. hehehe malu2 okay. merah muka aku masa tu :P

pada pandangan pertama aku la, dia bukanlah seorang lelaki yang tidak mengambil kesempatan dan sangat mengambil berat. aku dah pernah kenala dengan ramai lelaki, tetapi beliau sangat berbeza. alhamdulillah. inilah lelaki yang aku cari-cari selama ni, lega ku temu jua..

hubungan kami sudah mencecah 1 tahun 7 bulan. alhamdulillah. pelbagai dugaan, cabaran berjauhan, dengan masalah yang dihadapi, kami tetap bersama. kadang2 hampir aku putus asa tapi kenapa aku harus berputus asa sedangkan dia benar2 menyayangiku..

kedua belah pihak keluarga memberi restu tentang hubungan kami. yang mereka selalu pesan, jaga maruah diri, keluarga dan jangan sesekali membuat perkara yang dilarang oleh Allah. alhamdulillah, beliau bukan macam tu. beliau banyak membimbing aku.. banyak menjadikan aku matang. sayang dia sangat2..

insyallah, jika hubungan yang diredhai Allah, akan berkekalan. insyallah. doa aku semoga hubungan kami berkekalan sampai ke akhir hayat. cinta cyber tak salah kalau bertemu dengan orang yang tepat, jujur dalam berkawan dan amat memahami.

itulah faiq... buah hati aku..

tarikh tutup: 30/6/2011

klik SINI untuk join!

2 comments:

eyra said...

thanks dear sb sudi join contest saya yang x seberapa ini :)

#ciksuzlin said...

sweet giler~~! *jeles